Apple: “Dit hele gebeuren is ordinaire marketingstunt voor Fortnite”

Apple knikkerde eind augustus Fortnite uit zijn App Store, nadat ontwikkelaar Epic Games een eigen betaalsysteem inzette om de verplichte afdrachten te omzeilen. De ontwikkelaar probeerde met een rechtszaak Fortnite weer in de App Store te krijgen. De rechter wees dit van de hand en zei dat Epic er zelf strategisch voor koos om de overkomsten met Apple te schenden.

Marketingstunt voor Fortnite

De twee Amerikaanse bedrijven staan op 28 september weer tegenover elkaar in de rechtszaal. Apple heeft inmiddels alle documenten ingevuld en is van mening dat dit hele gebeuren een ordinaire marketingstunt is voor Fortnite.

In de documenten laat Apple weten dat de populariteit van Fortnite aan het afnemen is. Zo was in juli 2020 de interesse in Fortnite maar liefst 70 procent afgenomen in vergelijking met 4 oktober 2019. Epic probeert met deze rechtsaak en alle media aandacht de interesse in Fortnite nieuw leven in te blazen.

“Epic Games heeft zich laatste tijd beziggehouden met een grootschalige vooraf geplande mediaoorlog om de overeenkomst met Apple te schenden. Het creëerde advertentiecampagnes rond de inspanningen. Epic denkt juist goodwill te kweken wat zorgt voor een toename van Fortnite-spelers”, aldus Apple.

Het laatste nieuws

Gerelateerde artikelen