Je mag best zeggen dat WWE Mayhem zichzelf niet al te serieus neemt. Tegenstanders vliegen door de ring als in een stripboek. Iedere grote actie wordt gevolgd door het soort vuurwerk dat je normaal gesproken alleen bij evenementen ziet. Maak een beweging, poseer voor het publiek en zet je tegenstander klem. Wat wil je nog meer?

Dat is een indrukwekkende Phenomenal Forearm …

Als je een van de eerdere spellen van ontwikkelaar Reliance hebt gespeeld, zul je je helemaal thuis voelen. Net als de Real Steel-serie bootst WWE Mayhem klassieke vechtspellen na met een mix van swipes en tikken. Tik om een stoot te geven, en houd langer vast voor meer risicovolle powermoves.

En het is niet moeilijk om die te maken: blijf je tegenstander aanvallen tot je combometer is volgelopen en tik vervolgens om een geweldige move te maken. Na een paar wedstrijden zul je zien dat er een diepere strategie aan het spel ten grondslag ligt. Natuurlijk kun je je tegenstander meteen aanpakken met een Rock Bottom of een Attitude Adjustment, maar je kunt jouw supermoves ook opsparen om ze te gebruiken op precies het juiste moment.

Enzo gaat niet meer opstaan na die actie …

Het is leuk om een rivaal snel te verslaan, maar er gaat niets boven het uitdagen en op je af laten komen van een tegenstander – om vervolgens de rollen op spectaculaire wijze helemaal om te draaien. Dat kan weleens uitmonden in een move die allerlei snelle swipes van je vraagt om de druk hoog te houden. Of in mini-uitdagingen waarin je op topsnelheid moet tikken om jouw tegenstander tegen de grond te houden of hun pogingen om jou naar de grond te werken van je af te slaan, voordat er tot drie geteld wordt.

Voor dit soort alles-of-niets momenten blijf je terugkeren naar deze game. En natuurlijk om rivalen meters de lucht in te kunnen smijten.