Sony vervangt kapotte PlayStation 4’s direct

Sony lanceerde vorige week vrijdag de PlayStation 4 in de Verenigde Staten, dit was erg succesvol, want Sony wist binnen een dag maar liefst één miljoen PS4 exemplaren te verkopen en 2,5 miljoen PS4-games. De PlayStation 4 wordt volgende week vrijdag op 29 november in onder meer Nederland en België gelanceerd. Dit ziet er voor Sony ook rooskleurig uit.

Zoals je eerder al op Techmania kon lezen is de Day-One editie van de PS4 al langere tijd helemaal uitverkocht. Als je nog geen pre-order hebt geplaatst is de kans minimum dat je op vrijdag 29 november met een PlayStation 4 naar huis kan. Eind december zal Sony de Nederlandse retailers voorzien van nieuwe PlayStation 4 exemplaren. Het lijkt er nu op dat ook de tweede lading PlayStation 4 consoles in Nederland uitverkocht begint te raken.

De PlayStation 4 doet het erg goed, maar er is ook sprake van problemen met de hardware. Zo zijn er tig negatieve reviews te op Amazon, problemen met de HDMI-poort en een stagiair van Foxconn gaf onlangs aan dat enkele stagiairs van het bedrijf expres de PlayStation 4 hebben gesaboteerd, om aandacht te vragen voor de slechte werkomstandigheden. Volgens de stagiair kunnen de gesaboteerde PS4′s alleen aangezet worden. Voor de rest zal het apparaat niet veel doen.

Toch lijkt het allemaal wel mee te vallen, Sony heeft tegenover Game Informer aangegeven dat de failure rate van de verkochte PS4’s onder de 1% zit

“There have been several issues reported, which leads us to believe there isn’t a singular problem that could impact a broader percentage of PS4 units. We also understand that some units were reportedly damaged during shipping. The number of affected PS4 systems is less than 1%, which represents a very small percentage of total units shipped to date and is within the expected range for a new product introduction.”

Als je op 29 november te maken hebt met een kapotte PlayStation 4, dan hoef je enkel de klantenservice van Sony te bellen. Sony heeft namelijk aangegeven dat iedereen die te maken heeft met een defecte PS4 direct een nieuwe zal krijgen. Dit is natuurlijk wel zo netjes van Sony.

“We understand the frustration of consumers that have had a problem and are working with them and our retail partners to help troubleshoot issues and ensure affected units are exchanged. SCEA is exchanging units with new replacements for those who call our support line. The exchanges are immediate with expedited shipping,”

Het laatste nieuws

Gerelateerde artikelen