Kan je je nummer behouden als je overstapt?

Wil je overstappen naar een Sim Only abonnement? Maar met het behoud van je huidige telefoonnummer? Simyo heeft een aantal tips op een rijtje gezet om er zo weinig mogelijk te merken van het overstappen.

sim only

Welke gegevens zijn er nodig?

Om over te stappen naar een andere provider, heeft de nieuwe provider daar gegevens voor nodig. Houd hier rekening en houd ze bij de hand. Het gaat om de volgende gegevens:

  • Het te behouden telefoonnummer;
  • De vorm van je huidige abonnement;
  • De datum wanneer je contract eindigt;
  • Je huidige provider;
  • Het nummer van je simkaart.

Wat te doen bij overstap van prepaid of een zakelijk of particulier abonnement?

Ga je overstappen? Ons advies is dan dat je zelf je abonnement opzegd, als je je huidige telefoonnummer wil behouden. Providers kunnen dit onderling regelen. Door het aan de providers over te laten, voorkom je dat je dubbel betaalt of een paar dagen zonder je nummer zit. De datum waarop je nummer kan worden overgezet wordt met je besproken. Nummerbehoud kost je geen geld.

Heb je akkoord gekregen voor je aanvraag voor nummerbehoud? Dan is het ook een akkoord voor het opzeggen van het contract bij je vorige provider. Is de aanvraag afgekeurd? In dat geval is je abonnement niet opgezegd en kan je het beste contact opnemen met de klantenservice van je vorige provider. Zij kunnen je verder helpen.

Wat te doen bij prepaid?

Heb je op het moment een prepaid abonnement? Dan kan je elk moment overstappen naar een Sim Only abonnement. Je zit namelijk niet vast aan een contract.

Heb je een particulier abonnement?

Bij een particulier abonnement duurt het minstens een maand voordat je nummer wordt overgezet. Nummerbehoud wordt hierbij hetzelfde gezien als opzeggen. Het opzegtermijn voor een particulier abonnement is één maand.

Een zakelijk abonnement?

Mocht je een zakelijk abonnement hebben en naar een sim only abonnement willen, dan is het opzegtermijn drie maanden. Is je contract nog niet afgelopen? Dan kan je bij providers als Simyo vanaf vier maanden van tevoren een Sim Only abonnement met nummerbehoud aanvragen. Hier hebben ze wel jouw klantnummer voor nodig.

Toch nog achteraf je nummerbehoud aanvragen?

Je bent niet verplicht om tijdens het bestellen te bepalen of je je nummer wil behouden. Bij sommige providers kan je dit ook aanvragen als je de simkaart binnen krijgt.

Is je aanvraag van nummerbehoud afgewezen?

Geen reden voor paniek. Dit is prima op te lossen. In de meeste gevallen zijn je gegevens nog niet helemaal correct of mag je om een of andere manier niet weg van je huidige provider. De reden is na te vragen bij je huidige provider. Kloppen je gegevens? Dan keurt je oude provider je aanvraag voor het nummerbehoud goed.

Het laatste nieuws

Gerelateerde artikelen