iPhone-gebruikers willen rechtszaak tegen Apple om Error 53 doorzetten

Begin februari rolde Apple iOS 9.2.1 uit voor de iPhone, iPad en iPod touch. Na het installeren van iOS 9.2.1 kregen sommige iPhone-gebruikers een Error 53 te zien. Deze foutmelding kreeg je enkel als je het scherm en de Touch ID-vingerafdrukscanner buiten Apple om heb laten repareren.

iPhone Error 53

Error 53

Error 53 zou enkel verschijnen wanneer er een update of herstel van iOS wordt uitgevoerd. Tijdens een update of herstel worden er extra veiligheidschecks uitgevoerd. Als er dan vervangende onderdelen zijn gevonden toont het toestel een error 53 en gaat het op slot. Apple had eerder al een nieuwe iOS-update uitgebracht, waarin het de bug is gefixt. Gedupeerde konden een nieuwe build van iOS 9.2.1 installeren die de iPhone weer correct zou laten werken.

Het Amerikaanse bedrijf uit Cupertino maakt eerder tegenover Tech Crunch excuses voor de problemen die de error heeft veroorzaakt. iOS-gebruikers die buiten hun garantie hebben betaald om het defecte iPhone, iPad of iPod touch te vervangen kunnen contact opnemen met AppleCare om hun geld terug te krijgen.

Nu blijkt dat Apple niet heeft gezorgd voor een vergoeding voor gedupeerde klanten die hun smartphone onbruikbaar zagen worden door de Error 53-bug. De rechtszaak die gedupeerde tegen Apple aanspanden moet daarom volgens de aanklagers voorgezet worden.

Eerder deze maand wilde Apple de rechtszaak laten opschorten, omdat de klanten die hun iPhone lieten repareren daarvoor al werden vergoed en andere konden met de nieuwe update hun toestel weer gebruiken.

Het laatste nieuws

Gerelateerde artikelen