Simyo opnieuw de beste volgens de Consumentenbond

Het consumentenpanel van de Consumentenbond vindt Simyo opnieuw de beste mobiele provider. Simyo eindigt daarmee voor de zesde keer op rij bovenaan in de Mobiele ProviderMonitor, die elk half jaar wordt uitgereikt.

De elf providers die door het panel worden getest zijn Tele2, Vodafone, Ben, KPN, T-Mobile, Hi, Simyo, Hollandsnieuwe, Youfone, Simpel en Ziggo Mobiel. De panelleden beoordelen hun eigen provider op:

  • Kwaliteit van het mobiele netwerk voor bellen, sms’en en mobiel internet
  • De klantenservice en prijs-kwaliteitverhouding
  • Administratieve problemen en het aantal storingen

Ga voor meer achtergrondinformatie over de award van de Consumentenbond naar het Simyo Blog.

Waarom is Simyo volgens de Consumentenbond de beste provider

Ruim 5500 leden zitten in de onafhankelijke Mobiele ProviderMonitor. Elk panellid mag alleen zijn eigen provider beoordelen en elke provider wordt door minimaal 75 leden beoordeeld.

Laagste aantal storingen

Het betrouwbare 4G netwerk van KPN zorgt ervoor dat Simyo heeft het laagste storingspercentage voor mobiel bellen, sms’en en mobiel internet. Het storingspercentage is respectievelijk 2%, 1% en 3%. Het hoogste aantal storingen ligt bij T-Mobile: 8% voor mobiel bellen, 4% voor sms’en en 12% voor mobiel internet.

Hoogste cijfer

Het panel vindt Simyo sinds augustus 2013 de beste mobiele provider. Daar zijn we erg blij mee, want Simyo gelooft in de kracht van tevreden bellers. Youfone is tweede, met een 7,9, en KPN eindigt dankzij een 7,8 op de derde plaats. Simyo dankt zijn hoge cijfer onder andere aan de goede klantenservice en goede prijs-kwaliteitverhouding. Simyo eindigt met een 8,1 bovenaan de Mobiele ProviderMonitor, waarmee het de enige provider is die een 8 of hoger scoort.

Klantvriendelijk

Het panel van de Consumentenbond geeft onze klantenservice een 8,1. Andere providers scoren niet hoger dan een 7,7, dus hier zijn we erg trots op! Daarnaast heeft de klant bij Simyo volgens de Consumentenbond het minste last van administratieve problemen.

Betrouwbaar netwerk

Van alle providers heeft Simyo het minste aantal storingen voor mobiel bellen, sms’en en mobiel internet. In totaal ondervond 2% een storing met mobiel bellen, 1% een storing met sms’en en 3% een storing met mobiel internet. Dit komt door het betrouwbare netwerk van KPN.

Beste prijs-kwaliteitverhouding

Volgens het panel van de Consumentenbond heeft Simyo de beste prijs-kwaliteitverhouding. Wij krijgen daarvoor een 8,2, wat wij een erg mooi cijfer vinden. Het panel is ook te spreken over de duidelijkheid van Simyo. De klant weet wat het bij Simyo kan verwachten: Simyo is duidelijk over de tarieven en voorwaarden van zijn Sim Only abonnementen en Prepaid, aldus de Consumentenbond.

Het laatste nieuws

Gerelateerde artikelen