Fergal Gara van Sony UK ziet de PlayStation meer als een merk en service dan alleen een box of een apparaat. Volgens Gara is de PlayStation 4 door de cloud service en de nieuwe Gaikai echt een brand geworden. Het ontstijgt een box of apparaat. Zeker voor de toekomst zal de PlayStation 4 steeds meer gezien worden als brand, service, een set van services en een set van ervaringen.

PS4

We see PlayStation as a brand, not just as a box. Going out to 2013 and probably more appropriately 2014, 15, 16, 17 you’ll see start to see PlayStation 4 as a brand and a service, as a set of services, a set of experiences.

For the foreseeable PlayStation 4 will be the pinnacle in terms of the highest possible experiences, the most powerful service we can offer. But we can offer many many more. The Gaikai acquisition, PlayStation Vita TV capability. There are lots of pieces here that all point to that direction really. Which is: PlayStation experiences on devices, some Sony devices and non-Sony devices in time as well.

Whether you take PlayStation Vita TV, or the Gaikai cloud gaming technology, there clearly is a strategy here to bring more PlayStation experiences here to more people in the ways they want it. We’re more about a brand and an ecosystem than we are about a box.