De consumentenbond heeft mobile provider Simyo voor de vijfde keer op rij uitgeroepen tot beste mobiele provider van het jaar, waarmee zij Youfone en KPN hebben afgeschud.

Simyo

Uit het onderzoek van de consumentenbond is te zien dat Simyo met kop en schouders boven de andere mobiele providers uittorent. De mobiele provider scoort als enige op alle onderdelen boven het cijfer 8 wat resulteert in een totaalcijfer van 8,4. Zelfs vorig jaar haalde Simyo niet zo’n hoog cijfer.

De beoordeling is gebaseerd op een half jaarlijks onderzoek en bevat 7 criteria waaronder; klantvriendelijkheid, kwaliteit van het bellen, internetten en smsen en storingen. In totaal hebben 5500 panelleden het onderzoek ingevuld. Opvallend aan de uitslag is het weinige aantal storingen bij Simyo en KPN, in het afgelopen half jaar lag het storingspercentage op minder dan 4%.

Simyo is erg blij met deze award zo laat general manager Bart Versteijlen weten: ‘Dit is een mooie prijs om te winnen, want Simyo wordt hier beoordeeld door haar klanten’. Verder geloven zij in de kracht van tevreden bellers, die raden ons aan bij vrienden en andere familieleden.

Meer informatie over alle overige providers kunt u vinden op het Simyo blog. In dit artikel wordt dieper ingegaan op de criteria waarop de het onderzoek gebaseerd is.